آموزش عکاسی از طلا و جواهر + نکاتی که لازم است بدانید

آیا تا بحال به عکس های جواهراتی که در مجلات و کاتالوگ ها وجود دارند دقت کرده اید؟ چه میزان به براقیت و درخشندگی این تصاویر پی برده اید؟ آیا یکی از عکس های مجلات طلا و جواهر را با عکسی که خودتان از جواهرتان گرفته اید تطابق داده اید؟ قطعا قابل مقایسه نخواهد بود. عکاسی از جواهرات تا زمانیکه به نکات اصولی و اساسی آن مسلط نشوید، امری سخت و دشوار خواهد بود. 

عکاسی از جواهرات از پرطرفدارترین و محبوب ترین سبک های عکاسی است که در واقع یک نوع عکاسی تبلیغاتی محصوب می شود که گاها سخت و یا آسان می باشد. 

تصاویر نقش تعیین کننده ای در معرفی محصولات دارند به ویژه در صنعت طلا و جواهر سازی عکاسی از گردنبند، گوشواره، انگشتر و... نقش کلیدی در موفقیت برند طلا و جواهرات دارد. 

عکس گرفتن از طلا و جواهرات دردسرهای خودش را نیز دارد . آماده کردن این محصولات برای عکاسی به دلیل کوچک و براق بودن آن ها کمی دشوار است . با کمی دقت و رعایت نکاتی که در این مقاله به آن ها می پردازیم می توان عکس های فوق العاده ای از طلا و جواهرات گرفت .

با آموزش عکاسی از جواهرات می توانید پس از گذراندن دوره های آموزش طلا سازی به عکاسی از نمونه کارهای خود و معرفی آن ها به دیگران بپردازید. 

یک طلاساز باید بتواند عیار طلا را تشخیص دهد و روش های تشخیص طلای اصل از بدل را بداند و انواع رنگ طلا را بشناسد .

برای اطلاع از کسب و کار طلا و جواهر سازی و فروشندگی طلا و جواهر به قسمت مقالات مراجعه نمایید .


تجهیزات لازم برای عکاسی جواهر

برای عکاسی از جواهرات، تجهیزات و لوازمی نیاز است که به شرح زیر است:

  1. نورپردازی
  2. دوربین عکاسی
  3. رفلکتور
  4. سه پایه
  5. میز تخت
  6. بک گراند سفید برای عکاسی صنعتی از جواهر
  7. فوم برد
  8. گیره و نوار برای نگه داشتن


اشتباهات رایج در عکاسی از طلا و جواهرات

اشتباهات رایج عکاسی در جواهرات- طلافنونآموزش عکاسی جواهرات

  • یکی از اشتباهاتی که ممکن است در فرآیند عکاسی ایجاد شود این است که از طلا و جواهرات کثیف و لکه دار عکس گرفته شود. در هنگام عکس گرفتن در صورتی که جواهرات را با دست لمس نمودید، حتما آن ها را با دستمال تمیز کنید و حتی اگر می توانید برای جا به جایی آن ها از دستکش استفاده کنید.


  • استفاده از پس زمینه های شلوغ و پیچیده از دیگر موارد اشتباه است. سعی کنید عناصری که باعث حواس پرتی مشتری و یا بیننده می شود در پس زمینه ی عکستان به کار نبرید . اغلب تصور می کنند که استفاده از پس زمینه ی سفید و ساده کسل کننده است . بسیاری از سایت ها و فروشگاه های بزرگ و معروف از پس زمینه های سفید و حتی بی رنگ استفاده می کنند .تجربه ثابت کرده استفاده از پس زمینه ی سفید یا خاکستری کم رنگ توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب می کند .پس زمینه ی مشکی هم طرفداران زیادی در عکاسی از طلا و جواهرات دارد .ایجاد پس زمینه ی سفید بسیار راحت و کم هزینه است . برای این کار می توانید از کاغذ یا میز نور عکاسی استفاده کنید .


  • اشتباه رایج دیگر استفاده از پایه یا نگهدارنده است . استفاده از پایه یا نگهدارنده باعث پرت شدن حواس مخاطب می شود . لازم به ذکر است که در برخی شرایط خاص ، استفاده از نگه‌ دارنده‌ ها ، مدل‌ها و محل‌های ویژه برای عکاسی از محصولات مناسب است .


  • عکس‌هایی که از طلا و جواهرات گرفته می شود، ژورنالی هستند و معمولا برای برندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند نه برای قرار گرفتن در صفحه‌ی فروش محصولات بنابراین تا جایی که می توانید از نگه‌ دارنده‌های بسیار کوچک و ساده استفاده کنید که در صورت لزوم بتوانید آن ها را با نرم‌افزارهای ویرایش عکس پاک کنید .


  • در هنگام عکاسی اگر انعکاس تصویر خود عکاس یا هر چیز دیگری روی محصول مورد نظر افتاده باشد ، آن را بر طرف کنید . چون مشتری شاید تصور کند که ایرادی در این جواهر وجود دارد.


  • نکته ی دیگر که باید رعایت کنید وجود سنگ‌ها و فلزهای براق است که باعث می شود ، عکاسی از جواهرات از نظر فنی چالش برانگیز باشد. برای کم کردن انعکاس‌ ها در عکاسی از فلزات براق ، می توانید نورپردازی از زاویه‌ی بالا را بیشتر کنید. استفاده از این نوع نورپردازی می‌تواند انعکاس‌ها را به حداقل برساند. برای انجام این کار محصول را روی یک سطح سخت مانند میز قرار داده و دو منبع نور بزرگ را در دو طرف آن بگذارید .

  • نورها را با استفاده از چتر نرم کنید.سپس یک برگه کاغذ سفید و بی‌خط را پشت و زیر محصول قرار داده و آن را تا زیر لنز دوربین امتداد دهید. با این کار ، انعکاس‌های پیش‌ زمینه از بین رفته و نور بیشتری به خود محصول می‌رسد. تنظیمات صحیح باعث می‌شود که نقاط خیلی درخشان در تصاویر محصولات داشته باشیم.


آموزش عکاسی از طلا و جواهرات

آموزش عکاسی از طلا و جواهرات- طلافنونآموزش عکاسی از طلا و جواهرات


1- با ثبات بودن در عکاسی یکی از شرایطی است که همواره باید رعایت کنید . یک تغییر کوچک در عکاسی می تواند نتیجه ی کار شما را به کلی عوض کند .


2- اطمینان داشته باشید که تنظیمات وایت بالانس دوربین درست باشد تا رنگ جواهرات در عکس تغییر نکند.

3- سعی کنید از هر محصول چند عکس از زوایای مختلف تهیه کنید . ممکن است مشتری بخواهد از زاویه‌ی بالا هم محصول را ببیند.

4- با نشان دادن چند عکس از یک محصول در زوایای مختلف مشتری را به دنیای واقعیت نزدیک تر می کنید و می تواند با قدرت بیشتری تصمیم گیری کند .

5- ویرایش عکس های شما باید حرفه ای باشد . استفاده نامناسب و نا به جا از فتوشاپ و دیگر نرم افزار های ویرایش می‌تواند به فروش محصول شما آسیب بزند. اگر در ویرایش عکس حرفه ای نیستید ، می توانید از فرد دیگری کمک بگیرید .

6- برای برش زدن، مرتب کردن و حاشیه‌ گذاری عکس‌ها یک الگوی ثابت داشته باشید و از آن پیروی کنید . همانطور که گفتیم ثبات بسیار اهمیت دارد.

7- سعی کنید از دیافراگم پایین استفاده نکنید چون این کار باعث می‌ شود که فقط روی بخش کوچکی از محصول Focus شود. از طرف دیگر، استفاده از دیافراگم بالا و Focus کامل باعث به وجود آمدن عکس‌های واضحی می‌شود که مشتری‌ها به آن ها اطمینان خواهند کرد.

8-  مشتری ها می خواهند همه ی جزئیات را ببینند. سعی کنید از دیافراگم f/11 یا بالاتر استفاده و مقدار ISO را تا جای ممکن کم کنید ( بهتر است ISO روی 100 باشد. )

9- برای عکاسی از جواهرات حتما از سه پایه برای دوربین استفاده کنید . استفاده نکردن از پایه باعث لرزش دست و تار شدن عکس ها می شود .


جمع بندی

ورکشاپ عکاسی از طلا و جواهرات از دوره های محبوب و پر طرفداری است که در آموزشگاه طلا سازی طلافنون برگذار می شود. در صورتی که تصمیم دارید این دوره جذاب و حرفه ای را از دست ندهید و بهترین آموزش را در این زمینه تجربه نمایید، از طریق شماره های درج شده در سایت با آموزشگاه در ارتباط باشید. 


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون