طراحی دستی طلا و جواهر به روش راندو

طراحی دستی طلا و جواهر به روش راندو

در دوره  طراحی دستی طلا و جواهر به روش راندو هنرجویان با طراحی انواع زیور آلات از صفر تا صد یعنی از مرحله ی ایده ی اولیه تا نمای پرسپکتیو آشنا می شوند و تمامی مراحل به آن ها آموزش داده می شود .
راندو یا رندرینگ در حقیقت به معنی آماده سازی و تنظیم طرح و نقش به شکلی است که بتواند با مخاطب ارتباطی صحیح برقرار کند . با اضافه شدن سایه روشن ، رنگ و بافت به طرح و دیده شدن طرح به شکل دو بعدی و نیز سه بعدی ، شکلی حقیقی برای مخاطب نمایش داده می می شود تا با اطمینان از کیفیت محصول ، فرایند ساخت و ارائه به مشتری و بازار صورت گیرد .
در حال حاضر که رندرهای کامپیوتری به فراوانی دیده می شوند و مانند عکسی از محصول پیش از ساخت می باشند ، رندرهای دستی نیز همچنان از نظر ارزش هنری ، کیفیت و جذابیت منحصر به فردی دارند .
برای اطلاعات بیشتر در مورد طلای سفید ، ریخته گری طلاوجواهر ، عیار طلا ، گوهر شناسی ، گوهر تراشی ، قلم زنی طلا ، نقره سازی به قسمت مقالات مراجعه نمایید

شما در دوره های طراحی طلا و جواهرات به صورت دستی مهارت پیاده سازی ایده های خود را در کم ترین زمان بر روی کاغذ می آموزید .
بعد از آن می توانید روی ایده ی اولیه ی خود ، کار کنید .
طراحی جوواهرات با دست بسیار لذت بخش و آرامش بخش است .
برای یک هنرجو فقط این که دست به قلم باشد کافی نیست ،  مهم ترین مسئله برای شرکت در این کلاس ها و دوره ها علاقه ی شخص و صبر و حوصله او است .
با یادگیری این مهارت می توانید طراحی راندو شده خود را برای ارائه به مشتری ، گالری ، دوستان و آشنایان خود آماده کنید و کسب و کار مناسبی را برای خود راه اندازی کنید .
برای کار کردن در این زمینه شما باید یک طراح و ایده پرداز طلا و جواهر باشید نه یک نقاش و یا یک کپی کار با استعداد !
چون قرار است ایده های جدید پیاده سازی کنید نه ایده های تکراری و دیگران را .
در پایان آموزش دوره ها هنرجویان باید یک کالکشن رنگی یا به دلخواه با هر سبکی به سلیقه ی خودشان از نمونه کارهایشان که شامل قطعه های مختلف زیورآلات است را راندو کنند  و در پایان دوره به مربی خود ارائه دهند و یک مجموعه زیبای رنگی از زیورآلات خودشان برای ارائه به گالری یا مشتری به عنوان رزومه داشته باشند .
امروزه برخلاف گذشته دیگر طراحی طلا ها را به صورت دستی انجام نمی دهند و بیشتر طراحی ها توسط نرم افزار Matrix ، نرم افزار طلاسازی راینو و نرم افزار Zbrush انجام می شود .

سرفصل های طراحی دستی طلا و جواهر به روش راندو

  • مبانی هنرهای تجسمی ( آشنایی با انواع خطوط و شکل های هندسی )
  • خلاقیت و چگونه ساختن شکل و فرم های جدید
  • رنگ و سایه زدن سیاه سفید و رنگی با تکنیک های مختلف
  • ایده پردازی انواع زیورآلات (گردنبند ، گوشواره ، دستبند ، انگشتر و…. )
  • رنگ آمیزی سنگ ها و کاربرد آن ها در زیور آلات

هدف از طراحی دستی طلا و جواهر به روش راندو

فرایند ساخت و مواد مصرفی در تهیه زیورآلات ، هزینه های زیادی دارد . راندو های دستی کمک فراوانی هم به سازندگان و هم به سفارش دهندگان و مشتری ها جهت انتخاب فرایند ساخت و مواد مصرفی می کنند تا صرفه جویی در زمان و سرمایه انجام شود .
در پایان این دوره ها از هنرجو ها انتظار می رود مواردی از جمله نمایش صحیح و درست از طرح جهت آسانی و سریع تر شدن روند ساخت زیورآلات ، جذب مشتري ها در زمینه زیورآلات با ایده ها و سلیقه های متفاوت ، توانایی انجام کار با انواع ابزارهای راندو دستی را یاد گرفته باشد .
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره ی طراحی دستی طلا و جواهر به روش راندو می توانید با شماره تلفن های آموزشگاه طلا سازی طلا فنون تماس بگیرید و جهت ثبت نام اقدام فرمایید .
برای اطلاع از کسب و کار طلا و جواهر سازی و فروشندگی طلا و جواهر به قسمت مقالات مراجعه نمایید .
برای عکاسی از طلا و جواهرات کارگاه طلاسازی خود حتما مقاله ی آموزش عکاسی از طلا و جواهر را مطالعه نمایید .
یک طلاساز باید بتواند عیار طلا را تشخیص دهد و روش های تشخیص طلای اصل از بدل را بداند و انواع رنگ طلا را بشناسد .
برای راه اندازی کارگاه طلاسازی و خرید ابزار طلاسازی و کوره ذوب طلا با شعبه مرکزی آموزشگاه طلاسازی طلافنون تماس بگیرید .
 

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون