بازار کار طراحی جواهرات با نرم افزار ماتریکس

طراحی طلا و جواهر با نرم افزار ماتریکس 2022-10-17

در این ویدئو در مورد بازار کار طراحی جواهرات با نرم افزار ماتریکس صحبت میکنیم در صورتی که علاقه مند هستید تا از طریق نرم افزار ماتریکس به در آمد برسید پیشنهاد میکنیم حتما این ویدئو را تا انتها مشاهده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای کار با نرم افزار ماتریکس

حداقل سیستم مورد نیاز برای کار با ماتریکس 2022-10-26

همیشه یکی از سوالاتی که برای هنرجویان نرم افزار ماتریکس پیش می آید این است که چه سیستم یا لپ تاپی باید تهیه کنم؟ آیا سیستم فعلی من پاسخگوی کار با نرم افزار ماتریکس است یا خیر؟ در این ویدئو به این سوال شما پاسخ می دهیم.

دلایل بسیار مهم برای یادگیری نرم افزار ماتریکس

چرا نرم افزار ماتریکس یاد بگیریم؟ 2022-10-26

یکی از دغدغه های کسانی که قصد ورود به بازار طلا وجواهر را دارند این است که مزایا و برتری های رشته های مختلف طلاسازی را نسبت یکدیگر بداند و مابین رشته ساخت طلاسازی و طراحی دستی طلا و طراحی با نرم افزار ماتریکس کدام یکی را انتخاب کنند در این ویدیو سعی شده تمام مزایا و برتری های نرم افزار ماتریکس برای شما توضیح داده شود

نمونه تدریس نرم افزار ماتریکس (استاد مجید نوابی)

نمونه تدریس نرم افزار ماتریکس 2022-10-26

از اصلی ترین دلایل تفاوت مجموعه های آموزشی اساتید هر مجموعه قدرت و تسلط آنها برای تدریس است در این ویدیو شما میتوانید میزان تسلط یکی از اساتید مجموعه طلافنون برای طراحی طلا و جواهر را در نرم افزار ماتریکس ببینید

نمونه تدریس نرم افزار ماتریکس توسط استاد پیمان اصلانی

مونه تدریس نرم افزار ماتریکس توسط استاد پیمان اصلانی 2022-10-26

نحوه طراحی یک گردنبند آویز طلا به سبک فیوژن در نرم افزار ماتریکس که میتوانید ببینید طراحی هر گونه طلا و جواهر پیچیده با این نرم افزار چقدر ساده و راحت است

نحوه طراحی انگشتر سولیتر در نرم افزار ماتریکس

نحوه طراحی انگشتر سولیتر در نرم افزار ماتریکس 2022-10-26

در این ویدیو میتوانید ببینید برای طراحی یک انگشتر سولیتر در نرم افزار ماتریکس چقدر در زمان شما صرفه جویی میشود و همچنین با میزان راحتی کار با این نرم افزار برای طراحی طلا و جواهر هم آشنا میشوید

تکنیک های مختلف طراحی طلا و جواهر در نرم افزار ماتریکس

تکنیک های مختلف طراحی طلا و جواهر در نرم افزار ماتریکس 2022-10-26

تکنیک های مختلفی در نرم افزار ماتریکس برای طراحی طلا و جواهر وجود دارد، در این ویدیو به صورت نمونه به شما نشان داده ایم که با استفاده از صفحه سازی در نرم افزار ماتریکس چگونه میتوان یک انگشتر پیچیده را به ساده ترین روش ممکن طراحی و تزیین کرد

در این مطلب می خواهیم راجع به نرم افزار کاربردی ماتریکس و آموزش طراحی حرفه ای طلا و جواهرات توسط ماتریکس صحبت کنیم. طراحی جواهرات خلاقانه و هنری طرفداران بسیاری دارد، با پیشرفت تکنولوژی تحولی عظیم در طراحی رخ داده است و طراحان نیز توانسته اند خود را با انواع تکنیک های به روز وفق دهند و از آغاز طراحی تا مرحله اجرا از نرم افزار ماتریکس بهره مند شوند. 

دوره طراحی با نرم افزار ماتریکس یکی از دوره های آموزشی آموزش طلا سازی  آموزشگاه طلا فنون می باشد .

نرم افزار ماتریکس چیست؟

از جمله رایج ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای طراحی طلا و جواهرات ، نرم افزار ماتریکس است که مورد علاقه بسیاری از طراحان می باشد. این نرم افزار بسیار حرفه ای طراحی شده و سرعت عمل بالایی دارد. فضای ماتریکس به دنیای واقعی شباهت بسیاری دارد.

 از علل محبوبیت نرم افزار طراحی طلا و جواهرات ماتریکس بین طراحان ، سهولت یادگیری و ابزارهای حرفه ای موجود در این نرم افزار ، مجهز بودن به آرشیوی از سنگ‌های قیمتی و انواع جواهرات و شکل‌ها و صرفه جویی در زمان می باشد. 

نرم افزار ماتریکس قابلیت انجام انواع طراحی های ظریف و پیچیده را دارد.  تغییر طرح های کار شده با امکان ویرایش در این نرم افزار ممکن شده است ، هم چنین می توان قطعات سنگ را بر روی انواع طلا و جواهرات بوسیله این نرم افزار چیدمان نمود.

ویدئو آشنایی با نرم افزار ماتریکس


تفاوت نرم افزار ماتریکس و زیبراش


پیش نیاز آموزش نرم افزار ماتریکس

پیش نیاز آموزش نرم افزار ماتریکس توانایی انجام کار با ویندوز و اینترنت و هم چنین دانستن زبان انگلیسی در حد متوسط می باشد. افرادی که تجربه ی جواهر سازی ، طلا سازی ، مخراج کاری یا سنگ شناسی داشته باشند و یا اگر رشته ی تحصیلی آن ها طراحی صنعتی ، طراحی مد، هنر ، معماری ،هنر های تجسمی، نقاشی ، مجسمه سازی، صنایع دستی یا کامپیوتر باشد ، در یادگیری این تخصص بسیار راحت تر خواهند بود.

مزایای نرم افزار ماتریکس

  1. امکان استفاده از تنظیمات پیشرفته نرم افزار Matrix
  2. امکان پرینت سه بعدی و عکس مجازی به وسیله این نرم افزار وجود دارد.
  3. قابل انتقال بودن فایل های طراحی زیورآلات نرم افزار Matrix به نرم افزارهای دیگر
  4. Matrix جزو نرم‌افزارهای CAD است که به طور خاص برای جواهرسازی و بر اساس نرم‎‌افزار Rhino ساخته شده است.

تفاوت  طراحی طلا و جواهر با نرم افزار کامپیوتری با طراحی دستی

 با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری می توانید یک نمونه یا طرح آماده پرینت شده از جواهر را به صورت سه بعدی تهیه کنید که با دقت عمل زیاد طراحی شده است.

 با استفاده از نرم افزارهای مختلف کامپیوتری مانند: ماتریکس یا راینو گلد می توانید وزن تقریبی نگین ها و همینطور فلزات گرانبها را تخمین بزنید که این امکان در طراحی دستی جواهرات به هیچ عنوان وجود ندارد.

در طراحی زیورآلات از طریق کامپیوتر، امکان پرینت سه بعدی طرح وجود دارد و شما به راحتی می توانید از تمام زوایا و نماهای مختلف، مدل تولید شده خود را بررسی نمایید و قبل از تحویل کار به جواهرساز هر گونه مشکلی که در ترسیم جواهر وجود دارد را فورا رفع نمایید.

نکات مهم آموزش نرم افزار ماتریکس

  • بالا رفتن سرعت ، دقت و ظرافت در طراحی و از بین رفتن محدودیتهای طراحی و ساخت بصورت دستی
  • توانایی کم کردن وزن کار تا پایین ترین حد ممکن
  • تعیین وزن فلز، تعداد و وزن سنگهای مصرفی قبل از ساخت و محاسبه قیمت آن
  • توانایی گرفتن عکس مجازی از مدل طراحی شده قبل از صرف هزینه های زیاد برای ساخت مدل
  • قیمت پایین ابزار و تجهیزات لازم برای طراحی جواهرات با رایانه در مقایسه با روشهای سنتی
  • طراحی جواهر با رایانه به شما این امکان را می دهد تا مدل سه بعدی اولیه را قبل از ساخت مشاهده کرده و تغییراتی را به لحاظ شکل,سایز,رنگ و متریال اعمال کنید.

نتیجه گیری

آموزش طراحی طلا و جواهر با نرم افزار کامپیوتری ماتریکس طرفداران و علاقه مندان بسیاری دارد. در صورتی که می خواهید استعدادها و ایده های خود را شکوفا نمایید،  در شغل طراحی طلا و جواهرات حرفه ای شوید و صاحب کسب و کار پر رونقی گردید لازم است که علاوه بر یادگیری اصول طراحی طلا و جواهرات، مهارت طراحی با نرم افزارها من جمله نرم افزار طراحی ماتریکس که از جمله معروف ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهاست را بیاموزید. 

برنامه کلاسی نرم افزار ماتریکس در آموزشگاه طلافنون (آنلاین و حضوری)

شنبه: (آنلاین) استاد مجید نوابی  ساعت 15 الی 17
شنبه: (آنلاین) استاد مجید نوابی      ساعت 17 الی 19
یکشنبه : شعبه سعادت آباد - استاد پیمان اصلانی ساعت 17 الی 20
دوشنبه: شعبه سعادت آباد - استاد پیمان اصلانی ساعت 17 الی 20
پنج شنبه:  شعبه اقدسیه - استاد مجید نوابی ساعت 9 الی 12
پنج شنبه:  شعبه اقدسیه - استاد مجید نوابی ساعت 12 الی 15
پنج شنبه:  شعبه اقدسیه - استاد مجید نوابی ساعت 15:30 الی 18:30
پنج شنبه:شعبه فرشته - استاد محسن اصلانی ساعت 10 الی 12:30
پنج شنبه:شعبه فرشته - استاد محسن اصلانی ساعت 13 الی 15:30
پنج شنبه:شعبه فرشته - استاد محسن اصلانی ساعت 16 الی 18:30
پنج شنبه: شعبه سعادت آباد - استاد علیرضا واحدی ساعت 10 الی 13
جمعه: شعبه فرشته - استاد پیمان اصلانی ساعت 12:30 الی 15:30
جمعه: شعبه فرشته - استاد پیمان اصلانی ساعت 15:30 الی 18:30

سوالات متداول در مورد دوره آموزشی ماتریکس


  • بازار کار طراحی دستی بهتر است یا با نرم افزار ماتریکس؟

    قطعا تو دنیای تکنولوژی امروزه طراحی با نرم افزار اولویت داره ولی باید بدونیم که چیزی که تو ایران این رشته رو پر طرفدار کرده به اصطلاح مدلسازی با نرم افزار است چون برند ها ریسک‌پذیر نیستن برای تولید طرح جدید و به به دنبال کپی از روی عکس یا ژورنال هستن که این کار رو کسی که نرم افزار ماتریکس رو اموزش دیده باشه می تواند انجام دهد و بازار کار بسیار خوبی دارد‌ اگه به درستی اموزش دیده باشید به راحتی جذب بازار میشوید

  • چرا با توجه به این همه خروجی هنرجو بازار تشنه طراح هست ؟

    چون خیلی از مدرسین به رندر اکتفا کرده و طرح زیبا رو میبینن ولی چیزی که مهمه فایل ماتریکس است که به درستی نکات فنی رعایت شده باشه که قابلیت تولید با پرینتر سه بُعدی و بعد مراحل ساخت رو داشته باشد یک رندر قشنگ لزوما قابل تولید نیست در نتیجه باز هم استادی رو انتخاب کنید که خودش تولید کننده باشه و با مسائل فنی اشنا باشند.

  • تفاوت طراحی دستی و مدلسازی با نرم افزار؟

    طراحی دستی دو بُدی هست و ایده پردازی یاد میگیریم مدلسازی با نرم افزار سه بُعدی هست و هر طرحی برای تولید باید سه بُعدی شود که قابلیت تولید داشته باشد و بتوانیم قالب بگیریم برای تولید انبوه

  • تفاوت نرم افزار ماتریکس و زیبراش در چیست؟

    ماتریکس نرم افزار تخصصی طلا و جواهر است. زیبراش نرم افزار تخصصی انیمیشن سازی هست که امروزه در صنعت های مختلفی استفاده میشه و قابلیت ایجاد جزئیات زیاد رو به ما میدهد.

  • کدام دوره برای شروع کار اولویت دارد؟

    هیچ کدوم از دوره ها پیش نیاز هم نیستن بلکه مکمل هم هستن و یک طراح حرفه ای در بهترین حالت سه دوره طراحی دستی ،مدلسازی با نرم افزار ماتریکس،طراحی با نرم افزار زیبراش را آموزش می بیند.


سرفصل های دوره ماتریکس


  •  تجسم فضایی
  • طراحی دوبعدی وسه بعدی با خطوط
  • مدلسازی اویز وگوشواره های اره کاری
  • مدلسازی اویز وگوشواره های جواهر
  • آموزش ومدلسازی انواع
  • -settingمخراجی
  • مدلسازی پایه سنگ
  • مدلسازی شکوفه ها ،فلاور وکعب مروارید
  • مدلسازی رینگها وانگشترهای اره کاری
  • مدلسازی انکشترهای دامله
  • مدلسازی انگشترهای جواهر
  • مدلسازی حلقه ست ها
  • مدلسازی سرویس ها واتصالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون