در دوره کار با موم یا وکس هنرجو می تواند انواع قالب های مومی را برای ساخت و ریخته گری طلا و جواهر جهت تولید و سفارشات بالا را آموزش ببیند و کسب مهارت نماید.

آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون با داشتن 10 شعبه در سراسر ایران فعال ترین برند در حوزه کار با موم و وکس بر روی انواع سطوح طلا است که بواسطه بهره مندی از اساتید مجرب ، بهترین و حرفه ای ترین آموزش حکاکی را به هنرجویان گرامی ارائه می دهد.

آموزش مدل سازی طلا با موم یا وکس

در این دوره شما می توانید هر طرحی که حجم و بعد خاصی دارد را تبدیل به  زیورآلات کنید. وکس متریالی است که در این دوره شما با آن سروکار دارید .
روال کار به این  صورت است که با استفاده از ابزار مخصوص وکس طرح مورد نظر را از داخل  تخته های وکس تراش داده و شکل نهایی را خلق می کنید. بعد از شکل دادن به وکس، پروسه ریخته گری روی آن انجام می شود که در نهایت کار شما با متریال مورد نظر در اختیار خواهد بود .
شما می توانید با نازک کردن کار، قبل از پروسه ریخته گری، وزن نهایی را  که می تواند از جنس طلا ، نقره ، برنز، برنج و مس باشد، محاسبه نمایید تا بدین وسیله هزینه های کلی نیز از پیش مشخص می گردد.


مزایای کار با وکس

  1. یکی از مزیت های کار با وکس این است که در حین ساخت هیچ پرتی وجود  ندارد، از این رو بسیار مناسب برای سفارشات از جنس طلا می باشد.
  2. از دیگر مزایای وکس این است که با یکبار ساخت طرح مورد نظر ، می توان به هر تعداد و هر جنس از فلزی که مورد نظر است ، کار را در اختیار داشته باشید. نتیجه این کار تولید یکسان از یک طرح است که در صورت نیاز این امر بسیار راحت امکان پذیر است.
  3. همچنین در این دوره می توانید با ترکیب هر قطعه طرح نهایی وکس با دست ساخته های دیگر کار جدیدی خلق کرده و خلاقیت خود را بسیار پرورش دهید. بعنوان مثال یک طرح از پرنده کوچک و ظریف میتواند با یک بار ساخت  در وکس هر بار تبدیل به یک گوشواره زیبا ، یا دستبند یا آویز و ..شود .
 لازم است نسبت به بعد اشیاء تمرکز داشته باشید که دراین دوره از جلسه اول، امر بسیار کمک  کننده می باشد که شما بتوانید هر طرحی از یک برگ ظریف گرفته تا  مجسمه و جواهرات را با وکس تبدیل به یک اثر کنید . دیواره برای سنگ ها و مروارید های نامنظم بگیرید ، که این یکی از راههای خلق دست ساخته های بسیار منحصر بفرد است. 









 
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون